Ta strona używa plików cookie. Dowiedz się więcej o celu ich używania w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki
ZOBACZ OPCJE DOSTĘPNOŚCI

About Us

O nas

Około 175 tysięcy małych, od 5 do 16 lat, wykonawców – tylu doliczyliśmy się od roku 1979, kiedy to po raz pierwszy zostały zorganizowane Ogólnopolskie Konfrontacje Dziecięcych Zespołów Tanecznych, kilkanaście lat później przekształcone w Międzynarodowy Dziecięcy Festiwal Piosenki i Tańca. Ilu trzeba było organizatorów, by to towarzystwo, roześmiane, roztańczone i rozśpiewane, opanować? Niewielu, wystarczyła jedna instytucja – Koniński Dom Kultury. I, naturalnie, grono wypróbowanych współpracowników, finansowych dobrodziejów i w ogóle osób dzieciakom i nam, organizatorom, sprzyjających.
 
A zatem... Pisać „o nas”, to przede wszystkim o organizatorach festiwalu. Pierwszym organizatorem festiwalu był Wojewódzki Dom Kultury (więcej informacji na ten temat znaleźć można w zakładce „HISTORY / Historia”). Potem, od roku 1988, Koniński Dom Kultury. Wymieniać wszystkich, którzy pracowali przy organizacji kolejnych festiwali byłoby kłopotliwe. Może przyjdzie czas na specjalną publikację o ludziach festiwalu… Na razie wiadomości bieżące, głównie o pracownikach Konińskiego Domu Kultury, z których wielu przeszło w czasie kilku lat szkołę Wiesława Kaszubkiewicza a potem Krzysztofa Jaślara, przez wiele lat pełniących obowiązki dyrektorów artystycznych kolejnych festiwali i reżyserów widowisk galowych.
 
Przed nami 41. Festiwal. Dyrektorem festiwalu jest Elżbieta Miętkiewska-Markiewicz, kierująca działalnością Konińskiego Domu Kultury. Wszelkie prace przygotowawcze i w czasie trwania festiwalu koordynuje Robert Glapa (zastępca dyrektora KDK). Na co dzień, czyli przez cały rok, sprawami dotyczącymi festiwalu zajmuje się Biuro MDFPiT, któremu szefuje Danuta Nowicka. W pracach organizacyjnych uczestniczy także Impresariat KDK, kierowany przez Dorotę Gapską. To u nich schodzą się ścieżki uczestników, którzy – poza prezentacją własnych talentów artystycznych – muszą jeść i spać, a także chcą wiedzieć, co warto zobaczyć, gdzie jest plac zabaw, parking, basen, kiedy coś (ktoś) odjeżdża lub przyjeżdża itd., itd.
 
Podczas gorących dni festiwalowych w Biurze Festiwalu, pełniąc różne funkcje i role pracować będą:  Maria Gajewska, Aleksandra Lamentowicz, Rafał Olszyna, Marek Ejma, Grzegorz Ambroziak, Marta Merdzińska, Małgorzata Ryszewska, Jacek Szczepankiewicz, Anna Cherniei, Jolanta Czerniak i Małgorzata Dębowska. Dbałość o dźwięk, realizację muzyczną oraz oświetlenie to będzie domena panów: Ryszarda Wojdaka, Krzysztofa Jurczaka, Piotrów Wojnarowskiego i Głowackiego oraz kolegów z firmy zewnętrznej. By wszystko szło sprawnie, potrzebne są także garderobiane, czyli panie: Teresa Krupa, Teresa Januszewska, Monika Majewska, Krystyna Woltman, Wiesława Cichocka i Sławomira Krysztofowicz. To co trzeba na każdy festiwal zbudować, połączyć (jeśli się rozłączyło), naprawić (co się zepsuło) będzie w polu zainteresowań zespołu Dariusza Lisa, który tworzą: Józef Sutyła, Robert Lisiak, Andrzej Kozłowski i Kamil Markowski. Obok zaprawiona w festiwalowych „bojach” księgowość, czyli Irena Olejniczak, Krystyna Sulkowska i Katarzyna Maćkowiak. Wszystkie sznurki festiwalowe zbiegają się w sekretariacie KDK, gdzie niepodzielnie panuje Anna Walczak.

Sekretarzami jury są: w wokalu Małgorzata Kazuś, w tańcu Dariusz Intrys. W jury zasiadać będą postaci z kraju i zagranicy, o niepodważalnych kompetencjach i osiągnięciach artystycznych.
 
By o wszystkich wszystkim wszystko było wiadomo czuwa, przez cały rok, zespół prasowy, czyli Dorota Gapska, Joanna Sypniewska i Andrzej Dusza. Obok nich dokumentaliści fotografujący i filmujący: Andrzej Moś i Zdzisław Siwik.
 
Od lat eliminacje i koncerty finałowe festiwalu pewną ręką prowadzili: Ryszard Słowiński (pracownik Zespół Elektrowni PAK SA) – taniec oraz Jakub Przerwa – piosenka, i pewnie tradycji w tym roku stanie się zadość. Współpracują tłumacze: Anna Skibińska, Agnieszka Parus-Włodarczyk i Andrzej Bartosik.
 
Z całą pewnością nobilitacją dla uczestników, będzie możliwość, a w zasadzie obowiązek dla wokalistów od 9 do 16 lat, koncertowania z towarzyszeniem Orkiestry Festiwalowej pod dyrekcją Pawła Zielaka. Dla laureatów zaś wzięcia udziału w gali festiwalowej, którą zapewne wyreżyseruje Mateusz Polit.
 
Koniecznie musimy dodać, że w organizacji dotychczasowych festiwali uczestniczyły firmy, które mają na koncie organizację imprez o jeszcze większym rozmachu niż nasza (choć nie są to imprezy z tak wielką liczbą uczestników jak nasza). Wśród nich były TSE Grupa sp. z o.o., ATM System sp. z o.o., Agencja Usługowa Letus Lidia Taborowska, Przedsiębiorstwo Usług Alpen Roman Moryksiewicz i Audiolight Technika Estradowa Rafał Zbytniewski. Wiele z nich pewnie i w tym roku będzie budować scenę (sceny), oświetlać i nagłaśniać, by mali artyści mogli jak najlepiej zaprezentować swe talenty wokalne i taneczne i byśmy mogli ich w należyty sposób pokazać w czasie bezpośrednich transmisji internetowych.
 
Do zobaczenia wkrótce!